Meditācija
Atvērts prāts. Atvērta sirds. Atvērts ķermenis.
Meditācija ir mācīšanās uztvert visu, kas ir. Iekļaujoši un bez vērtējumiem atvērties Realitātei. Tāpēc meditācija ir “pilna pieeja zināšanai”.
Tā ir vingrināšanās paturēt sirds, prāta un ķermeņa telpas atvērtas pietiekami ilgi, lai prāts pamanītu citu, līdz šim apslēptu materiālu.
Kontemplatīvās prakses palīdz cilvēkam atvērties un uzticēties Dieva darbam, ļaujot mainīt, nepārtraukti paplašināt savu apziņu, uztveri un tādējādi kļūt par vienotāku cilvēku.
Meditācija palīdz cilvēkam kļūt vienotam, viengabalainam, holistiskam. Tā
- veicina un attīsta radošumu,
- veicina un attīsta nepieciešamās iemaņas starppersonu attiecībās,
- paaugstina empātijas spējas,
- veicina emocionālo inteliģenci, palīdz apzināties savas emocijas, tās pārredzēt un vadīt, spēt uztvert otra emocijas, emocionāli atbildēt un komunicēt ar citiem,
- veicina līdzcietību pret sevi un citiem,
- attīsta dziļāku visa esošā uztveri,
- palīdz pārspēt kognitīvā procesa robežas, nonākt pie plašāka un dziļāka esības redzējuma – metakognīcijas, garīgās inteliģences,
- palīdz būt vienmēr atvērtam transformācijai – pārmaiņām, kas ir patiesa radošuma pamats.
Institūts vēlas palīdzēt semināru dalībniekiem nonākt pie dziļākas apzināšanās.
Institūtā tiek mācīta via integralis meditācijas tradīcija. Šīs tradīcijas pamatus licis jezuīts Hugo Enomija Makibi Lasāls (Hugo E. M. Lassalle, 1898–1990), kurš sāka kristiešiem mācīt zen meditāciju – sava veida “divvalodību”. Viņš bija ne tikai cienījams kristiešu garīgais skolotājs, bet arī autorizēts zen budisma meistars.
Lasāla skolnieki, kristīgās kontemplācijas skolotāji un vienlaikus autorizēti zen meistari – jezuīts Niklauss Brančens (Niklaus Brantschen, dz. 1937) un Sv. Katrīnas kopienas mūķene Pia Gīgere (Pia Gyger, 1940–2014) – 2004. gadā Lasāla namā Bādšēnbrunnā Šveicē nodibināja kontemplācijas skolotāju sagatavošanas skolu Lassalle-Kontemplationsschule via integralis kā atbildīgu kristīgās mistikas un zen prakses sintēzi. Pie šīs skolas pieder arī kontemplācijas skolotāji Juris Rubenis un Inga Rubene.
Nosaukumā ietvertais vārds “integrāls” norāda uz skolas trim galvenajiem uzdevumiem:
- kristīgo kontemplatīvo tradīciju integrācija; nevis konkurence, bet kooperācija,
- saišu dibināšana starp dažādu reliģiju kontemplatīvajām tradīcijām,
- K. Vilbera integrālās teorijas atziņu īstenošana.